Co zrobić gdy na bilecie lotniczym jest błąd ?

Błąd na bilecie lotniczym zawsze oznacza problemy, więc najlepiej starać się dopilnować wszystkiego przy rezerwacji, ale jeśli już stało się i zauważymy błąd, lub co nie daj Boże błędy, trzeba jak najszybciej  zadzwonić do Telefonicznego Centrum Obsługi pod numer 801 420 303 . Im szybciej zgłosimy i skorygujemy błąd, tym mniejsze poniesiemy koszty ( jeśli w ogóle), bo trzeba wiedzieć, że za większość zmian na naszym bilecie lotniczym  trzeba dodatkowo zapłacić.

Najczęściej popełniane błędy na biletach lotniczych to : 

 

– błędnie zapisana data wylotu lub powrotu – większość linii lotniczych takie błędy poprawia bezpłatnie, ale dużo zależy od momentu zauważenia i czasu zgłoszenia ( im szybciej tym lepiej,). Wszystkie takie sprawy są jednak rozpatrywane indywidualnie, niektóre  poprawki mogą wiązać się ze zmianą całego biletu, bo inna data może oznaczać brak zniżek. Ewentualne różnice w cenie pokrywa zawsze pasażer.

– błędnie zapisane nazwisko lub imię pasażera – literówka przy imieniu lub nazwisku jest najczęściej poprawiana bezpłatnie, ale oczywiście wszystko zależy od indywidualnych warunków danej linii lotniczej, bo to do nich zawsze należy ostatnie słowo. Jeśli poprawki błędnie wpisanego imienia lub nazwiska nie przekraczają trzech znaków i to w środku nazwiska, to raczej możemy być pewni, że załatwimy sprawnie szybko i bez kosztów, no ale jeśli literówka jest z przodu, czyli de facto zmienia nazwisko, lub jeśli nawet jest w środku, ale  zmienia brzmienie imienia lub nazwiska, wówczas linie lotnicze nie mogą dokonać takiej zmiany. Kłopoty mogą też dotyczyć świeżo poślubionych małżonków i łączącej się z tym konieczności formalnej zmiany nazwiska. Jeśli podróż poślubna zmieści się w trzech miesiącach od daty zawarcia związku małżeńskiego, wówczas każde z małżonków ma prawo zakupić bilet na swój przedślubny dowód osobisty, bo polskie prawo daje właśnie trzymiesięczny termin na dokonanie  zmian w dokumentach  bez żadnych konsekwencji.

– wpisanie błędnego tytułu pasażera, czyli pan zamiast pani. Ta pomyłka w większości naprawiana jest bezpłatnie, a jej zlekceważenie może przełożyć się na problemy przy odprawie

– wpisanie na bilecie lotniczym błędnego typu pasażera, czyli na przykład zamiast osoby dorosłej dziecko lub niemowlę. Trzeba mocno podkreślić ,że zgłoszenie takiego błędu jest obowiązkowe. Najwięcej problemów jest wtedy,kiedy błędny typ pasażera wiąże się ze znacznymi zniżkami ( na przykład przy podróży z niemowlakiem ). W tym wypadku za wszystkie zmiany trzeba zapłacić i dodatkowo wyrównać ewentualne różnice wynikające ze zmiany charakteru całego biletu.

– wpisanie błędnej daty urodzenia – nie wszystkie linie lotnicze wymagają wpisanie daty urodzenia, naprawienie tego błędu nie powinno nastręczać trudności i kosztów, w większości wypadków jest bezpłatne i możemy dokonać tej zmiany za pomocą Telefonicznego Centrum Obsługi  eSky .

 

 

Kategorie: Poradnik podróżnika,